20120531

Perempuan

..

Assalamua'laikum..
segala pujian hanya bagi Allah ,tuhan sekalian Alam..
Allahhumma shalli a'la muhammad, waa'la ali muhammad..
kiriman kali nie khas untuk wanita atau muslimat yang mengenaliku..

semester2..
aku da dewasa,21 tahun...
ya Allah, maaf kan aku..
da banyak perempuan da aku sakiti..
ibuku, teman-teman perempuan ku...

tak sangka...
niat nak belajar tapi pelbagai perempuan yang telah ku kenal..
kenapa la tak macam semester lepas...
aman daripada gangguan perempuan...

kepada "H" bukan nama sebenar..
saya minta maaf ...sebab terpaksa memutuskan pertunangan..
sebab faktor kluarga yang sukar untuk menerima...
sebenarnya saya tak suka bertunang lama2,
sebab pelbgai dugaan dan godaan yang akan kita hadapi..
lagipun kita tiada ikatan yang sah dan halal...
lagipun keluarga kamu tak menyetujui kita nikah khitbah..
saya belum mampu untuk menanggung keseluruhan nafkah...
lagi2 kita sama belajar...
keluarga saya pening memikirkan kos untuk keseluruhan majlis kita,
itu pun jika kmu dan kluarga kmu memilih adat..
saya tahu kamu suka sangat akan saya..
saya suka cara kamu tapi saya belum mencintai kamu..
kalau saya tak suka kamu,
masakan tidak saya lamar kamu pada malam pertama kita berkenalan..
itu tanda saya serius dengan kmu dan da tak nak fikirkan prempuan lain..
tapi apakan daya..
satu dunia terkejut dengan tindakan kita...
jangan bersedih ya...
saya tak berniat nak permainkan hati prempuan..
ada jodoh tak kemana...

kepada ibu tercinta..
segala persoalan telah terjawap..
jadi bersedia la ibu yang saya akan kawin suatu hari nanti..
itu pun jika jodoh saya ada di muka bumi ini...
benar kata ibu..belajar dlu ,dapat degree baru kawin...
tapi Allah maha luas pemberian rezekinya...
degree bukan penentu atau jaminan hidup..
islam lah yg akan menentukan tujuan hidup sebenar kita...
minta maaf atas pertelingkahan sebelum ini atas sebab salah faham.
semakin banyak ujian tuhan beri, semakin banyak yg dapat along pelajari..
kepada mak cik2 ku,
terima kasih atas nasihat yg berguna...
yg penting along minta maaf
sebab kurang suka dengan adat-adat melayu yg merumitkan dan membebankan bangsa ya sendiri..

kepada "R" dan "A" bukan nama sebenar..
mekasih kerna sudi menjadi kawan perempuan saya..
saya suka dengan keperibadian anda sebagai wanita islam..
seorang warak dan seorang lagi "genius" dalam matematik..
dua2 orang terengganu..
sabar ja la muhammad Asyraf bin Mohd Rashidi..
terima la ujian atau fitnah terbesar ini..
iaitu perempuan...

Kepada "s" bukan nama sebenar.
mekasih kerna sudi menerima pemberian dari saya..
gelaran Sharifah, membuatkan saya tahu mengenai ya...
minta maaf jika pernah saya mempermainkan hati kmu sebelum ini..

kata bonda ku," banyak lagi perempuan kat dunia ini,
cari la dulu, pilih la perempuan yg mana sesuai, berkenalan dulu,
abiskan belajar,lepas tu nak kawin,kawin laa..
cari la yang cantik sebab kmu tu ada rupa,yang penting agama ya"

sekadar itu sahaja cerita yg ak nak kongsikan..
semester 2 nie banyak yg telah ku blajar mengenai prmpuan berbanding ekonomi..
heheh..
apa2 pun..
cuti sem 2 da semakin dekat, tak sabar nak habiskan ujian sem 2..
doakan ak dpermuudahkan segala urusan dan beroleh kemenangan dari Allah..
sekian sahaja..
ak minta maaf kepada semua pihak yang terlibat dalam cerita kali ini..
wabillahitaufik walhidayah wassalamua'laikum warahmatullahi wabarakatuh..

2 comments:

pencari cinta hakiki said...

ketika hati merintih mencari cinta...ingatlah ada cinta yg lebih agung yg perlu kita kecapi....kadangkala kita inginkan sesuatu sedangkan ia tidak baik bagi kita dan kadangkala pula sebaliknya...

AsyrafRashidi said...

ooh..mendalam maksud tu..huhuh

layan ja