20120902

Terasa...

Assalamua'laikum...
selamat tengah hari...
alhamdulillah...
masih berdaya nak karang sesuatu..
raya masih ada..
syukur dapat menikmati keindahan islam..

"Redha Allah terletak pada Redha ibu Bapa"
memang benar ungkapan tu..
malahan, apa2 yang diucapkan,dilafazkan , disuarakan dalam hati ibu bapa tu
akan menjadi doa yg paling afdhal dan makbul...
terasa hatiku..
rupa2 ya benar la restu ibu bapaku..
walaupun ada niat baik nak kawin awal, tapi kalau tiada restu tak jadi juga..
tapi aku kena yakin..
semua yg berlaku akan ada hikmah ya..
ibu yang melahirkan kita, benar2 ingin kan anak ya berjaya mengikut kata hati ya..
walaubagaimanapun, hati anak ya tiada siapa yang tahu melainkan anak ya sendiri..
terus terang..
ak masih muda dan mentah dalam menimba pengalaman nie..
berbeza ibu dan bapa kita yang sudah terlebih dahulu merasai asam garam kehidupan..

"ya Allah, berikan aku motivasi yg terbaik untuk ak terus jalani kehidupan sepertimana yang telah engkau telah berikan kepada rasulmu Nabi Muhammad S.A.W, serta berkati lah kehidupan aku,ibu bapaku, keluargaku, rakan-rakan, dan hamba2mu"

Nikmat yg ak anggap paling bernilai adalah mmiliki sahabat yg baik dan soleh solehah..
entah lahh..
sejak kebelakangan nie, ak rasa lain macam..
mungkin perangai aku da berubah sejak dewasa ini..
aku da tak seriang atau "masuk Air" seperti dulu..
kadang2 rasa diri ini bagus sangat sampai pandang serong dan rendah terhadap orang..
tapi sebenarya aku telah diperdayakan oleh syaitan yg inginkan aku jadi takbur,sombong,ujub..
Aku tak boleh puaskan hati orang..
yang perlu aku buat ialah jadi diri sendiri dan menerima seadanya...
jadi..
apa yang aku mampu buat minta maaf pada rakan-rakan yg terasa akan perubahan diriku..
benarlah..
Lahir mu nabi muhammad s.a.w, tujuannya tidak lain menjadi rahmat sekalian alam..
ilmu Allah yang diwahyukan kepada nabi s.a.w telah menerangi daripada kegelapan alam ini..
moga2 aku dan sahabat yang mengenaliku berada di landasan yang benar dan diredhai Allah..
doakan aku jadi baik lebih bermakna bagiku daripada memuji diriku seorang baik..

baik..
da menyeyeh dan mengada2 teruk ak nie.
insya Allah, 9.9.2012 aku akan berangkat kesabah dalam jam 2.15 petang..
semester depan aku dok kat rumah sewa dengan 4 orang kawan,
kena bayar rm750 sbulan,ada 3 bilik, peti sejuk,dapur masak,mesin basuh tiada..
5 minit dari umah sewa ke Ums...
cgpa aku sama dengan semester lepas..3 lebih sikit ..
hidup da bertunang nie, da tak boleh ak mainkan hati prempuan lain..
tak pasal2 jatuh hati pada yg lain,lagi2 budak2 junior U baru masuk..heheh
berat badan aku da mula susut..bawah 55 kg gitu..heheh..
merah mukaku ditumbuhi jerawat akibat banyak berangan dan makan kuih kacang smpena hari raya.
kalau tanya aku ,bape duit poket sekarang? kosong Ringgit...heheh..
setakat nie Nokia C3 masih menjadi temanku,..
tahun nie rumah gue tak wat open house..heheh..

Untuk terakhir kali nie..
mohon dimaafkan segala salah silap dari hujung rambut smpai hjung kaki..
selamat hari raya,minal aidin wal faidzin untuk muslimin dan muslimat sekalian..
wabillahitaufik walhidayah wassalamua'laikum warahmatullahi wabarakatuh..
















No comments:

layan ja